Search The Web

Google

Sunday, November 25, 2007

Sabah PC FAIR...

Fuhh...kat bawah rumah masih banjir lagi...adehh..hari ni plak nak jaga 'booth' kompeni kat pc fair di Sabah Trade Center...my big bro plak ada pertandingan badminton kat Kolej Kejururawatan dekat Bukit Padang...terpaksaler bangun awal sket...~sigh...

Masalah banjir ni makin menjadi...tak tahu plak kenapa ombak sejak semalam semakin kuat??...mungkin sebab taufan kat Filipina kot??...hmm...jiran2 yang lain pun dah mula risau..kalau berterusan camni..boleh mendatangkan musibah...dan 'sakit kepala' memikirkan pasal banjir nih...adehh...

Hmm...disebabkan my bro tak dapat hantar terus ke STC...aku mintak ler hantar kat opis terus..nanti suruh sesaper jer yang hantar...wakakak...sampai kat opis jam 8 lebih..telampau awal...the 2nd big bos yang ada kunci gate plak datang jam 9 lebih...pergh...sakit nyer hatiku ini..time tu faridah dan Chris dah datang...kalau cenggini ler...baik coww terus dari kompeni nih...takkan nak ikut time orang2 lambat plak...apa kejadahnyer...!!

Pendekkan cerita...si Ah How lah yang hantar aku..hehe...dalam perjalanan tuh singgah plak kat Asia City complex..pergi ke SPARTAN (kompeni jual printer2...kalau tak silap barang2 "points of sales"??) ambik roll paper untuk printer baru yang diambil kemarin...lepas tu terus pergi STC...yess...ni la 1st time terlibat dalam PC Fair cenggini...huhu...best gakla dapat pengalaman neh...

Sampai sana...orang dah ramai...masuk jer pintu utama...1st impression ingatkan meriah sangat ler...aku plak terus direct ke 'booth' kami...Abel sudah tercegat kat sana bersedia melayan orang ramai yang berkunjung...

Lepas beberapa minit berada di 'booth' kami yang tak seberapa meriah itu...aku pun pergi ler jalan2 tak sabar nak tengok Hardisk dan RAM yang murah la kunun...duit dah ambik pagi tadi...
Jalan punya jalan...aikss...laptop plak yang banyak bertempiaran di pamerkan...pastu jalan lagi...masih tak nampak HDD dan RAM...( RAM yang aku carik jenis APACER...yang banyak plak jenis Kingston)...semalam aku buat servay kat internet...harga HDD dan RAM...jadik lepas jer aku tejumpa gerai yang jual HDD 320GB...rm285..perghh...kat internet plak harga rm259 jer...memang makin mahal la pulok..ciss...kureng asemmm...tak jadik terus nak beli...pastu jalan2 lagik...takder plak yang gadget2 yang menarik perhatianku ini...terus balik ke booth/gerai kami semula dengan perasaan hampa diulit dukacita yang tidak terperi...huhuh....

Takper laa..tepaksa la tunggu PIKOM PC FAIR next week...hahaha...aku rasa kalau anjuran Pikom kali ni mesti lebih murah lagi...hehe...kepada sesiapa yang ada pergi PC FAIR hari ni..anda akan perasaan bahawa tak banyak syarikat2 yang join atau turut serta kat pc fair nih...lagipun kawasan yang digunakan kecik jer...adeh...tak sampai 3 minit...habis semua gerai di 'round'....adehh...antara kedai feveret aku yang tak ada kat sana ialah MICRON dan Digital Wise...dua2 nih biasanya offer harga murah...tapi takder plak dorang kat pc fair nih...~sighhh...

Jadik...aku pun takder la mood nak survey lagik...paling2 pun tengok2 camtu jer...aku sepatutnya jaga gerai sampai jam 1 lebih jer...tapi my bro plak habis jam 5:30...terperap la kat gerai tu bertemankan Thao (vietnamese) dan How (bos nephew)...mengantuk gak ler time menjaga tu...hmm...

Soo...my bro datang ambik dekat jam 6 lebih...ngantuk dan letih gak ler...nasib baik aku jaga hari ni jer...mwuahahah...time balik...pegi ambik my cousin 'Kazar' dekat mahkamah...pastu singgah karamunsing jap untuk beli makanan (RCH) dan external 3.5" Hardisk casing (my big bro suruh belikan)..pastu balik....nak rehat + relax puas2....huhuh...

Baru jer tadi lawan LOTR-BFME2 ngan si Kazar...nasib baik aku dapat defense base aku...dia guna Mordor..aku plak guna Elves...huhu...memang sengit gak ler...

Ok la...tats all....want to sleep now....*~zzzzzzzz...

0 comments: